12/03/2016

JOULUKALENTERI #3: HEIKKOUDET JA VAHVUUDET

Moi! Kolmannen luukun aihe on mun heikkoudet ja vahvuudet ratsastajana. Listasin molempiin neljä kohtaa ja aloitetaan vaikka heikkouksista.

Heikkoudet

1.Sisäohjasta vetäminen kaarteessa
Oon päässyt tästä jo kyllä vähän yli, mutta siis Kuulla(en muilla oikeestaan) jään vetään tosi helposti sisäohjaan etenkin tiukemmassa kaarteessa. Tää johtuu aika paljon siitä, että Kuulla on niin helppo tehdä se, koska se tarjoaa sitä. Siitä kuitenkin yleensä seuraa se, että Kuu sinkasee väärään suuntaan tai ei käänny ollenkaan. Oon kuitenkin päässyt tästä jo pois normikaarteissa, mutta tätä tapahtuu vielä kylläkin niissä tiukemmissa kaarteissa. Tavoite vois olla, että vetämiset jää tähän vuoteen!

2.Kantapäät ylhäällä hypyssä
Vaikka muuten pääsen hyvin hyppyyn mukaan ja asento on ihan hyvä, kantapäät on aika usein vähän ylhäällä. Kun kiinnitän huomiota siihen, ne pysyy ihan hyvin, mutta sitten kun unohdan kiinnitttää erityisesti huomiota siihen, ne nousee tosi helposti.


3.Katse alas
Yleisesti katon eteenpäin ,mutta esim hypyn aikana tai jälkeen katon alas ikäänkuin varmistaakseni oikean laukan, vaikka tunnen sen kyllä satulaan kumpi laukka on kyseessä. Tytteli on mua aika monta kertaa tästä muistuttanu ja hiljalleen tääkin alkaa jäädä pois, mutta vielä sitä ilmenee välillä ':D


4. Liian kaukaa hyppyyn lähteminen
Elikkäs välillä pyydän lähtemään kauempaa ja liiankin kaukaa hyppyyn, vaikka saisi vielä yhden lyhyemmän askeleen ennen estettä. Ja tän takia tulee välillä niitä "surmahyppyjä" eli lähdetään ihan liian kaukaa :D Aina kuitenkin ollaan päästy yli ja nykyään osaan jo kiinnittää hyvin huomiota siihen, mutta tääkin on sellainen, jota aina välillä tulee esiin ,:D



Vahvuudet

1.Rohkeus
Oon aika rohkee ratsastaja ja tällä siis tarkotan sitä, että mua ei pelota esim. putoomisen jälkeen nousta takasin ja tehä sama tehtävä uudestaan. Mua ei myöskään pelota esteiden korkeus ja en siis jää epäröimään ennen estettä.


2. Suora istunta
Mun istunta on yleisesti aika hyvä ja ryhti pysyy aika helposti hyvänä, riippumatta tehtävästä, tai siitä onko kyseessä este vai koulu.


3. Hyvä tasapaino
Mun tasapaino on harjaantunut aika hyväksi Topin pukkien ja Kuun äkkikäännösten ja -lähtöjen ansiosta, joten nykyään pysyn aika hyvin selässä ponien temppuiluista huolimatta.

4.Hevosen kevyeksi ratsastaminen
No, mitä tohon enään lisäisi? Eli just se, että saan hevoset helposti kevyiksi etupäästä ja kun hevoset menee peräänantoon, niin saan ne myös silloin kevyiksi, eikä kädelle painaviksi.






Mitä heikkouksia/vahvuuksia teillä on ratsastajana? Ootteko päässy yli jostain isosta virheestä?

~Pauliina

4 kommenttia:

  1. Mulla niitä heikkouksia on niin paljo et en ees kehtaa kertoa. Mutta hyvä postaus :)

    VastaaPoista
  2. Tosi kivasti analysoitu! Oon oikeesti vähän kateellinen kaikille ratsastajille jotka on tosi suoria, koska mulla itelläni toi oikealle päin vinous on ollut oikeastaan aina iso ongelma. Paljon on siinä menty eteenpäin, mutta paljon on tosiaan vielä tehtävää! :D

    VastaaPoista
  3. Kiitti! Hyvä kuitenkin että oot päässy eteenpäin tossa vinousasiassa, eiköhän se jossain vaiheessa jää kokonaan pois :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! :--)