12/24/2016

JOULUKALENTERI #24: ESTEISTUNNAN KEHITYS

Hyvää Joulua! Tänään on toisiksi viimeisen joulukaleteriluukun aika ja aiheena on mun esteistunnan kehitys parin vuoden aikana. 



Toukokuu 2014. Tällöin mun esteistunta oli aika lailla seisomista jalustimilla ja myötäystä vartalolla ei juurikaan ollut.


heinäkuu 2014. En myöskään päässyt kaikkiin hyppyihin kovin hyvin mukaan, tässä pari esimerkkiä siitä.

Syyskuu 2014. Tästä huomaa, kuinka vieläkin seisoin jalustimilla, enkä ollut ollenkaan lähellä satulaa saatika hevosta.


Toukokuu 2015. Ensimmäisestä kuvatsa näkee, että myötään jo vähän paremmin, mutta seisomista on vielä paljon. Etenkin toi alempi kuva on ihan kauhea! Tää kuva on ratsastuskoulusta, jossa kävin ennen Niihamaa ja kuten huomaa, mun esteistunta ei kehittynyt siellä ollenkaan! Nääkin kuvat on viimeiseltä tunnilta sieltä ja tuntuu, että mun istunta on vaan pahentunut! Toki toi alempi kuva oli vain yskittäinen tapaus, mutta silti.

(sori laatu, ss videolta)  Elokuu 2015. Tässä olin mennyt hetken jo Niihamassa. Mä myötään jo paremmin käsillä, mutta ylävartalo on vielä aika takana.



Lokakuu 2015.

Maaliskuu 2016. Tässä mun ylävartalo on jo aika hyvin myötäämässä, mutta peppu on aika irti satulasta, enkä ole muutenkaan tarpeeksi lähellä hevosta. Onhan tää istunta kuitenkin jo parantunut huomattavasti vuoden aikana!


Huhtikuu 2016. Oon jo paremmin lähellä hevosta, mutta nyt mulle on tullut toi alas katsominen!



Toukokuu 2016. Juipilla mun esteistunta on jo aika hyvä ja oon päässyt lähelle hevosta. Kuulla taas on niin erilainen hyppytyyli, joten sillä noissa kuvissa lähden vähän liikaa satulan eteen, mutta muuten oon jo aika hyvin lähellä Kuuta.


 Heinäkuu 2016. Mun mielestä oon päässyt aika hyvin Juipin hyppytyyliin mukautumaan ja istun lähellä ponia.


Elokuu 2016. Tässä en lähde Kuulakaan enää niin paljoa satulan eteen, mutta voisin olla kuitenkin 
lähempänä satulaa (ainakin ylemmässä kuvassa)! 




Syyskuu 2016/nyt. Tässä lähiaikoina oon nyt päässyt mukautumaan paremmi ylävartalolla hyppyyn, kun aiemmin. Ja etenkin siis Kuulla, koska sen hyppytyyli on niin pyöreä, joten siihenkin kesti jonkun aikaa totutella. Mun mielestä mulla on nyt tullut ihan hyvä esteistunta, kunhan vaan muistan katsoa eteen!

~Pauliina


6 kommenttia:

  1. Olet kyllä kehittynyt hurjasti! Ja tiedän kyllä mistä puhut tuon pyöreän hypyn kohdalla, meinasin nääs itse tippua yhdeltä Sukka-nimiseltä hevoselta miltei aina, koska se hyppäsi juurikin sillä hyvällä tekniikalla pyöreänä eikä vain roiskinut menemään.... Jotenkin hassua, miten voi olla hypyissä niin paljon eroa, mutta kyllä niissä oikeasti voi ja silloin pitää istuntaakin muuttaa! Hienosti olet kuitenkin kuvien perusteella ainakin sopeutunut monenlaisiin hevosiin ja hyppyihin :)! Mun esteistunnan ongelmana on välillä liian taakse jäävä käsi, mutta sekin alkaa pikkuhiljaa korjaantua, kun ollaan päästy keskittymään vain siihen treeneissä!
    Hyvää joulua teidän jengille! :)<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Joo, onhan tuo pyöreä hyppytyyli hyvä juttu, mutta aluksi on tosi vaikea tosiaan tottua siihen sellaisen "normaalin hyppytyylin" jälkeen! Hyvä juttu myös, että oot päässy myös ite korjaan sun kättä :) Kiitos ja samoin! (vaikka nyt taitaa olla jo vähän myöhä toivotta jouluja, joten Hyvää Uutta Vuotta myöskin!<3)

      Poista
  2. Mun mielestä sun istunta on parhaimman näköinen tuossa lokakuu 2015 maastoestekuvassa. Peppu saisi olla vähän lähempänä satulaa, mutta painopiste näyttää hyvältä ja myötäys niin kädellä kuin kropalla on sopiva. Uudemmissa kuvissa kippaat koko kropalla, myötäys on esteen kokoon nähden jopa turhan suuri ja painopiste on todella edessä.
    Superisti oot kuitenkin tuosta alusta kehittynyt enkä tarkoita tätä mitenkään pahalla. (=

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, no voi kyllä ollakin, että kallistun liikaa eteenpäin ehkä noissa uusimmissa kuvissa ':D Mutta kiitos! :)

      Poista
  3. Uusimmissa kuvissa sun jalka on liian takana ja estekorkeuteen nähden ei tarvitse tuollaista myötäystä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tiedän, yritän kyllä koko ajan parantaa mun istuntaa esteillä :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! :--)