10/14/2016

KYSYMYSPOSTAUS

Ajattelin tehdä uuden kysynyspostauksen, koska edellisestä on jo aikaa ja moni juttu on muuttunut. Kysymyksiä tuli ihan kivasti ja eiköhän mennä vaan niihin!

3 parasta asiaa Kuussa?
- luonne, hyppyinto ja se luottamus, mikä meillä on.

Montako ruusuketta sulla on?
-30 :)


Kivoimmat kisat joissa oot ollut Kuun kanssa?
-Varmaankin jotkut Niihaman kisoista, koska ne on aina niin hyvin järjestetyt!

Mitkä on sun tallirutiinit?
- Ensin yleensä haen Leenun( jos on mun "Leenupäivä") ja harjaan ja valjastan sen. Sit meen ajamaan tai teen vaihtoehtoisesti maastakäsin jotain. Sitten sen jälkeen laitan Leenun pois ja haen Kuun, jonka harjaan heti. Sit joko lähetään tunnille traikulla tai meen itsenäisesti/äidin ohjauksella kentällä. Kuun ratsin jälkeen kylmätään sen jalat ja laitetaan lämpöpintelit yöksi jos on ilta. 


Kuun ja Leenun lempiherkut?
-Kuu tykkää kyllä kaikesta, mut ehkä ne Likit-nuolukivet on sen mielestä parhaita kun yks kuluu viikossa... XD (sillä on aina joskus sellanen, ei todellakaan jatkuvasti)
Leenulle ei taas anneta kauheesti herkkuja sen hampaiden takia, mutta ehkä sen lempiherkku on perus leipä.


Korkein este?
-95cm




Mikä on sun ja Leenun paras muisto?
-Varmaankin eka ajokerta. Leenu oli ihan  liekeissä ja myös mulla oli kivaa!


Vuokrahepat/-ponit mitä sulla on ollut? Kuka on ollut ehdoton lemppari?
-Eka vuokraponi oli newforest-poni Topi. Topi ehti olla mulla vaan muutaman kuukauden virallisesti vuokralla(myytiin), mutta se oli mun hoitoponi vajaan vuoden ja kävin silloinkin liikuttamassa sitä paljon. Topin jälkeen mulla oli russponi Liisa, joka oli mulla joku puolisen vuotta vuokralla. Topista ja Liisasta lisää mun ratsastushistoria-postauksessa. Liisan jälkeen mulle tuli Kuu. Kuu on ollut paras, koska oon saanut tehdä sillä eniten erilaisia juttuja ja se tuntuu lähes omalta juuri sen takia. Toki kisasin Topilla ja Liisallakin, mutta Kuun kanssa olen kokenut ehdottomasti eniten ja erilaisia juttuja!

Liisa

Topi

Miksi just ratsastus? Mikä sai sut alottamaan ratsastuksen?
-Äiti on harrastanut ratsastusta paljon ja yritti mutkin saada pinestä pitäen tykkäämään hepoista. Vasta joskus 7-8 vuotiaan kuitenkin vasta oikeasti tykästyin hevosiin, kun kävin pari kertaa ratsastamassa naapurin shettiksellä. Kun olin ratsastanut shettiksellä jokusen puoli vuotta, halusin aloittaa oikeat tunnit. Ja miksi just ratsastus? No, alkeiskurssin jälkeen tuntui, että haluun jatkaa tätä ja tää vois olla "se mun juttu" ja tässä sitä nyt ollaan!

Minkä ikäinen Kuu on?
-8, eli syntyny 2008

Kuka on Niihamasta kivoin heppa? Entä poni?
-Kivoin poni on tietenkin Juippi. Hevosilla en oo kauheesti mennyt, mutta kivoin on ehkä Paso.

Ootko hypännyt Leenulla? 
-En oo selästä päin hypännyt, oon ehkä vähän liian pitkäkin siihen kun meen ilman satulaa. Maastakäsin kuitenkin oon hypyttänyt pientä estettä.


Este-vai kouluratsastus? Onko maastoesteet kivoja?
-Esteet on se mun juttu, mut koulukin on ihan kivaa. Maastoesteet ainakin mun mielestä on parhaita ja olis joskus päästä kisaan niitäkin!

Milloin meet kisoihin Kuulla?
-Seuraavat kisat(este) meillä on 16.10 Niihamassa.


Voikko tehdä jonkun postauksen Leenusta? Entä Kuun varustepostauksen?
-Juu, voin :)

Millä talleilla oot ratsastanut?
-Otan tähän vaan ne tallit, missä oon käynyt vakkarina tunneilla, koska en muista kaikkia, missä olisin käynyt vaan vaikka irtotunneilla. Eli alotin Vahannan ratsastuskoulussa Ylöjärvellä, sieltä siirryin Kartanon ratsastuskoululle Hämeenkyröön ja sieltä Niihamaan Tampereelle.

Vika tunti Kartanolla

Harrastatko mitään muuta kun ratsastusta? 
-En tällähetkellä kunnolla mitään muuta. Mulla oli tanssi viime kevääseen asti, mutta kun Kuu vie niin paljon aikaa, en nyt ainakaan syksyllä aloittanut enää sitä. Pianoa soitan myös aina välillä ihan omaks iloksi.

Kauanko oot harrastanu ratsastusta?
-Joku 7 vuotta :)


Tää on otettu just putoomisen jälkeen :D (c) Liinu

Kuka on paras ratsastuksenopettaja Niihamassa? 
- Mulla on ollut/on kolme opee Niihamassa ja kaikki on tosi hyviä ja kivoja! Paras on kuitenkin ehkä Tytteli.

Kellä menit ekaa kertaa Niihamassa?
-Missillä

Tykkäätkö mennä enemmän ilman satulaa, vai satulan kanssa?
-Riippuu oikeastaan mitä tehdään. Välillä on kivempi mennä ilman satulaa ja höntsäillä, mutta kun haluan "tehdä kunnolla", on kivempi mennä satulalla, koska jotenkin ilman satulaa kun menee, tulee aina vain sellanen höntsäilyfiilis xd



Toivottavasti tykkäsitte postauksesta!

~Pauliina


4 kommenttia:

Kiitos kommentistasi! :--)